فواید روغن زیتون در پخت و پز

روغن زیتون یک بخش اساسی از رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است و برای طعم دهی در سالادها ، ماکارونی و ماهی ها استفاده میشود. با زنیتوم همراه باشید تا برخی از مهمترین فواید روغن زیتون را کشف کنید تا شما را برای تغییر رژیم غذایی بهتر کمک کند.

زیتون و روغن زیتون

روغن زیتون ، به ویژه روغن زیتون فرا بکر ، از دیرباز به دلیل فواید سلامتی فراوان شناخته شده است و حتی گفته می شود راز امید به زندگی طولانی تر جمعیت مدیترانه است. بنابراین جای تعجبی ندارد که مزایای سلامتی زیادی دارد. هفت روش شگفت انگیز را که می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تر و سالم تری داشته باشید را باهم بررسی میکنیم :

روغن زیتون حاوی چربی های خوبی است که برای سلامتی قلب بسیار مفید است

 

روغن زیتون و گوجه فرنگی

.

نوع اصلی چربی موجود در روغن زیتون ، چربی اشباع نشده (MUFA) است. MUFA ها نشان داده شده است که کلسترول و LDL کل بدن را کاهش می دهد و همچنین به عادی شدن لخته شدن خون کمک می کند. کاهش کلسترول LDL شما به این معناست که شریان های شما کمتر مسدود می شوند و این امر منجر به خطر کمتر بیماری قلبی و سکته های مغزی می شود. جایگزینی کره و مارگارین با محصولات حاوی روغن ، مانند برتولی با کره ، به افزایش مصرف MUFA کمک می کند.

 

آنتی اکسیدان فراوان

 

فواید روغن زیتون

.

روغن زیتون حاوی ویتامین E ، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که همگی آنتی اکسیدانهای قدرتمندی هستند. گفته می شود این آنتی اکسیدان ها به کاهش ایجاد رادیکال های آزاد آسیب دیده در بدن کمک می کنند. رادیکال های آزاد گروه هایی از اتم ها با تعداد الکترون های عجیب و غریب هستند که به سلول های سالم متصل می شوند و یک واکنش زنجیره منفی را شروع می کنند و می توانند به رگ های خونی آسیب وارد کنند ، به DNA آسیب بزنند و در ژن هایی ایجاد کنند که می تواند منجر به سرطان شود.

 


روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کند

 

بررسی فشار خون

.

درست همانطور که MUFA ها می توانند از سلامت قلب شما مراقبت کنند ، چربیهای اشباع نشده موجود در روغن زیتون نیز حاوی مقادیر زیادی اسید چرب ضروری (EFA) به نام امگا ۳ هستند. نشان داده شده است که امگا ۳ و MUFA با کمک به کاهش فشار خون ، قلب شما را سالم نگه می دارند. این ماده EFA نامیده می شود زیرا بدن نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند و بنابراین باید آن را از منابع غذایی دریافت کنیم.

 

 

ممکن است به شما در محافظت از افسردگی کمک کند

 

روغن زیتون

طبق تحقیقات اخیر ، روغن زیتون می تواند فواید عاطفی و همچنین سلامت جسمی داشته باشد. دانشگاه ناوارا و لاس پالماس انجام یک مطالعه که شامل بیش از ۱۲۰۰۰ نفر و متوجه شد که یک رژیم غذایی با مصرف بالاتر از روغن زیتون و چربی های اشباع نشده با کاهش خطر ابتلا به بیماری های روانی همراه بود. یافته های اولیه نشان می دهد بیماری های قلبی عروقی و افسردگی ممکن است فرایندهای متداول مربوط به رژیم غذایی را به اشتراک بگذارند ، اما هنوز مطالعات انجام می شود.

روغن زیتون ممکن است نقش مهمی در جلوگیری از پوکی استخوان داشته باشد

 

اشعه ایکس

.

شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه مصرف روغن زیتون ممکن است به بهبود مقدار کلسیم خون کمک کند ، که می تواند بر تراکم استخوان تأثیر مثبت داشته باشد ، بنابراین به همین دلیل ممکن است به جلوگیری از بروز پوکی استخوان کمک کند.

 

می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد

مطالعات اولیه نشان داده اند که عصاره روغن زیتون (اولئوکانتال) ممکن است شما را از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و کاهش شناختی محافظت کند ، که اغلب می تواند با افزایش سن همراه باشد. تحقیقات بیشتری در آن منطقه مورد نیاز است ، اما روغن زیتون نیز به احتمال زیاد بخشی از یک رژیم مدیترانه ای است (که به میزان زیاد از سبزیجات ، میوه و ماهی نیز زیاد است) و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این رژیم می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. هم.

 

روغن زیتون باکره اضافی باعث کاهش التهاب می شود

 

روغن زیتون

.

روغن زیتون فوق العاده باکره به تقلید از اثر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و کمک به شرایطی مانند آرتریت روماتوئید کمک می کند. اولئوکانتال ترکیبی می تواند آنزیم های ضد التهابی را مهار کند – و همچنین خطر ابتلا به آلزایمر را نیز دارد. محققان وقتی در رابطه با آرتریت روماتوئید مورد مطالعه قرار گرفتند ، دریافتند که این ماده تأثیر قابل توجهی در التهاب مزمن و فرآیندهای التهابی حاد دارد و آنها معتقدند که ۳.۵ قاشق غذاخوری دوز قاشق مساوی با قرص ۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن است.

برای کسب اطلاعات در مورد برتولی با کره ، به وب سایتBertolli مراجعه کنید .

 

 

 

 

 

 

۰/۵ (۰ Reviews)

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *